حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
لزوم عضویت داوران در کانون داوری‌حقوقی مازندران/ آمادگی کانون داوری‌حقوقی برای کاهش ۲۰درصدی دعاوی ورودی به قوه قضائیه
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۵:۳۹
شناسه : 1604
بازدید 1021
8

به گزارش ندای تجن- کارگاه آموزشی یک روزه انشای رای داوری با میزبانی کانون داوری حقوقی استان مازندران با سخنرانی  دکتر رضانیا معلم مستشار دادگاه تجدید نظر و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران امروز ظهر در محل سالن اجتماعات دادسرای ساری برگزار شد. لزوم عضویت داوران در کانون داوری حقوقی مازندران براساس این گزارش، رییس کانون داوری […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش ندای تجن- کارگاه آموزشی یک روزه انشای رای داوری با میزبانی کانون داوری حقوقی استان مازندران با سخنرانی  دکتر رضانیا معلم مستشار دادگاه تجدید نظر و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران امروز ظهر در محل سالن اجتماعات دادسرای ساری برگزار شد.

لزوم عضویت داوران در کانون داوری حقوقی مازندران

براساس این گزارش، رییس کانون داوری حقوقی مازندران در ابتدای کارگاه آموزشی با بیان اینکه فعالیت کانون از خردادماه سال گذشته با تلاش و پیگیری قوه قضائیه و حمایت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آغاز شد، گفت: با توجه به همت اعضای هیات مدیره، کانون داوری استان شکل گرفت و تاکنون عملکرد رضایت بخشی داشته است.

علی حیدری خلیلی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت، نخستین گام هویت بخشی به کانون داوری حقوقی استان بود، ادامه داد: در حال حاضر۳۳۵ نفر داور در شهرهای مختلف استان به عضویت کانون درآمدند .

وی با اشاره به عدم عضویت حدود ۱۷۰ نفر از افراد دارای مجوز مؤسسات داوری در کانون داوری استان، گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته با معاونت پیشگیری دادگستری استان، لازم است که همه داوران عضو کانون شوند و در غیراینصورت مجوز آنان باطل می شود.

آمادگی کانون داوری حقوقی برای کاهش ۲۰درصدی دعاوی ورودی به قوه قضائیه

رییس کانون داوری حقوقی مازندران به تشریح اقدامات انجام شده از سوی کانون پرداخت و افزود:تدوین دستورالعمل اجرایی جهت عضویت در کانون، طراحی دفترچه اشتغال داوری در شهرستان‌ها و نمایندگان استان، تشکیل کمیته‌های تخصصی در حوزه آموزش، فرهنگی، روابط عمومی و خدماتی و رفاهی و…. از جمله اقدامات انجام شده است.

وی تلاش در جهت ارایه خدمات بیمه‌ای به اعضای کانون داوری حقوقی استان و تهیه دفترچه مشخصات داوران و راه‌اندازی درگاه الکترونیک با هدف ارجاع پرونده از طریق آن به داوران و برگزاری کلاس آموزشی رایگان را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد .

حیدری بیان کرد: در صورت در اختیارگذاشتن پرونده دعاوی از سوی قوه قضائیه به کانون داوری حقوقی استان، آمادگی داریم تا ۲۰درصد از پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه را کاهش دهیم.

افتتاح کلینیک داوری با همکاری خانه صمت مازندران

رییس کانون داوری حقوقی مازندران از افتتاح کلینیک داوری با همکاری خانه صنعت،معدن و تجارت استان خبر دادو اضافه کرد: قرار است به زودی تفاهم نامه همکاری با خانه صمت امضا شود.

حیدری بر رعایت اخلاق و منش حرفه‌ای در رفتار داوران تاکید کرد.

قاسم یوسفی، رییس اداره پیشگیری قضایی دادگستری استان مازندران با بیان اینکه هدف قانونگذار بیشتر برروی صلح و سازش میان طرفین دعاوی متمرکز است، گفت: ۸۰درصد از پرونده‌های سال ۹۹ براساس رای داوران به سازش ختم نشد.

به گزارش ندای تجن، کارگاه آموزشی یک روزه انشای داوری با هدف هم‌افزایی و همکاری میان داوران سطح استان، آشنایی با فعالیت کانون داوری حقوقی مازندران و افزایش توانمندی داوران در دعاوی با حضور داوران شهرستان‌های ساری، جویبار، نکا، بهشهر، گلوگاه، سوادکوه و بابلسربرگزار شد.

لازم به ذکر است.کانون داوری حقوقی استان این کارگاه‌های آموزشی را در سایر شهرستان‌ها هم برای داوران برگزار می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.